FANDOM

Afife Hatun - zarządczyni haremu od trzeciego sezonu. Mamka Sułtana Sulejmana, matka Yahyi Efendiego 

Historia

Początki

Nieznana jest data ani miejsce urodzenia Afife Hatun. Wiadomo jednak, że była mamką sułtana Sulejmana(Sulejman traktował Afife, jak drugą matkę). Była kobietą na tyle stanowczą, że respekt czuła przed nią nawet sułtanka Ayse Hafsa. Afife Hatun była przy Ayse Hafsie, kiedy ta dowiedziała się o śmierci Selima I Groźnego. Po pewnym czasie Afife Hatun wyjechała.

Sprawa Firuze

Afife przybyła do pałacu po śmierci Sułtanki Matki i poprzedniej zarządczyni Daye Hatun. Została mianowana skarbniczką haremu Sulemana. Po rozmowie z Hatice postanowiła, że urządzi zabawę dla SulejmanaSułtance Hurrem oczywiście nie spodobał się ten pomysł. Mimo wszystko Afife urządziła zabawę, na której Sulejman poznał Firuze. Hurrem wcześniej przyjęła dziewczynę jako służącą, więc łatwo można było odkryć prawdę. Zarządczyni z Hatice, Mahidevran i Gulfem wraz z bronili Firuze. Gdy faworyta w czwartkową noc poszła do alkowy, sułtanka chciała wypić truciznę, ale Afife ją odratowała i powiedziała, że Sulejman odesłał nałożnicę.  

Dalsze losy

Przez kolejne lata Afife wiernie służyła sułtance Hurrem. Sułtan Sulejman darzył ją wielkim szacunkiem. Niejednokrotnie Afife próbowała coś doradzić Sulejmanowi. Ona jako jedna z nielicznych osób wiedziała o chorobie Sulejmana(4 sezon). Sulejman zabronił jej wyjawiać prawdy.

Śmierć

Zmarła w czwartym sezonie na skutek ciężkich obrażeń, ratując Sułtankę Hurrem przed zastawionych na nie pułapką stosie kamieni, które spadły im na głowę. Przed śmiercią powiedziała Hurrem o chorobie Sulejmana.