FANDOM

Afife Hatun - zarządczyni haremu od trzeciego sezonu. Mamka Sułtana Sulejmana, matka Yahyi Efendiego. Pochodziła z Trabzonu. Miała syna Yahye, który został wspaniałym medykiem. 

Historia

Początki

Afife Hatun prawdopodobnie urodziła się w Trabzonie. Była mamką sułtana Sulejmana(Sulejman traktował Afife, jak drugą matkę). Była kobietą na tyle stanowczą, że respekt czuła przed nią nawet sułtanka Ayse Hafsa. Była jednak miała i opiekuńcza. Afife była przy Ayse Hafsie, kiedy ta dowiedziała się o śmierci Selima I Groźnego. Po pewnym czasie Afife Hatun wyjechała.

Sprawa Firuze

Afife przybyła do pałacu po śmierci Sułtanki Matki i poprzedniej zarządczyni, Daye Hatun. Została mianowana skarbniczką haremu Sulejmana. Gdy przybyła do pałacu wszyscy przed nią drżeli. Po rozmowie z Hatice postanowiła, że urządzi zabawę dla SulejmanaSułtance Hurrem oczywiście nie spodobał się ten pomysł. Mimo wszystko Afife urządziła zabawę, na której Sulejman poznał Firuze. Hurrem wcześniej przyjęła dziewczynę jako służącą, więc łatwo można było odkryć prawdę. Zarządczyni wraz z Hatice, Mahidevran, Kirazem agą i Gulfem bronili Firuze. Gdy faworyta w czwartkową noc poszła do alkowy, sułtanka chciała wypić truciznę, ale Afife ją odratowała i powiedziała, że Sulejman odesłał nałożnicę. Później relacje między Hurrem a Afife się polepszyły.  

Dalsze losy

Przez kolejne lata Afife wiernie służyła sułtance Hurrem. Sułtan Sulejman darzył ją wielkim szacunkiem. Niejednokrotnie Afife próbowała coś doradzić Sulejmanowi. Ona jako jedna z nielicznych osób wiedziała o chorobie Sulejmana(4 sezon). Sulejman zabronił jej wyjawiać prawdy.

Śmierć

Zmarła w czwartym sezonie na skutek ciężkich obrażeń, ratując Sułtankę Hurrem przed zastawionych na nie pułapką stosie kamieni, które spadły im na głowę. Przed śmiercią powiedziała Hurrem o chorobie Sulejmana.