FANDOM

Aybige
Aybigehat
Miejsce urodzenia Krym
Przynależność Dynastia Girajów
Rodzina Sahib I Giray (ojciec)
nieznana z imienia matka
Sułtanka Ayşe Hafsa (ciotka), Sułtan Sulejman (kuzyn)

nieznani z imion bracia

Religia Islam
Aktor Ezgi Eyüboğlu

Aybige Hatun to drugoplanowa postać pojawiająca się w drugim sezonie. Bratanica sułtanki Ayse Hafsy. Córka Sahiba Giraja I. Postać fikcyjna. Pochodziła z Krymu, przynależała do dynastii Girajów.  

Opis postaci 

Aybige to bratanica sułtanki matki. Przyjechała z Krymu do Osmańskiego seraju jako gość, gdyż nie była bezpieczna z powodu wojny. Na początku trudno jej było przyzwyczaić się do życia w pałacu. Od początku nie darzyła sympatią swojego opiekuna - Bali Beja (z wzajemnością). Później zakochała się w nim, jednak okazało się, że musi wziąć ślub z  Mustafą. Dziewczyna lubiła księcia, ale nie chciała za niego wychodzić. Aybige zaprzyjaźniła się z Hurrem. Sułtanka bardzo chciała jej pomóc w ucieczce z Bali Bejem. Aybige zgodziła się. Plan jednak nie wyszedł - Malkocoglu miał zostać stracony za próbę ucieczki z Aybige, ale książę w ostatniej chwili wstrzymał egzekucje.kara jednak nie ominęła Malkocoglu, został na długi czas wygnany do swojej ojczyzny. Aybige jakiś czas później wróciła na Krym. 

Wygląd 

W serialu gra ją aktorka turecka aktorka Ezgi Eyuboglu. Aybige na początku serialu ubiera się jak chłopak i nosi spodnie, co nie było codziennością w szesnastym wieku. Później częściej ubiera się w suknie. 

Ciekawostka

  • Skoro Ayse Hafsa jako córka krymskiego chana urodziła się jako krymska księżniczka, to Aybige jako księżniczka nie powinna mieć tytułu hatun.

Galeria