FANDOM

Aybige
Aybigehat
Miejsce urodzenia Krym
Przynależność Dynastia Girajów
Rodzina Sahib I Giray (ojciec)
nieznana z imienia matka
Sułtanka Ayşe Hafsa (ciotka), Sułtan Sulejman (kuzyn)

nieznani z imion bracia

Religia Islam
Aktor Ezgi Eyüboğlu

Aybige Hatun to drugoplanowa postać pojawiająca się w drugim sezonie. 

Opis postaci 

Aybige to bratanica sułtanki matki. Przyjechała z Krymu do Osmańskiego seraju jako gość, gdyż nie była bezpieczna z powodu wojny. Na początku trudno jej było przyzwyczaić się do życia w pałacu. Od początku nie darzyła sympatią swojego opiekuna - Bali Beya. Później zakochała się w nim, jednak okazało się, że musi wziąć ślub z  Mustafą. Dziewczyna lubiła księcia, ale nie chciała za niego wychodzić. Aybige zaprzyjaźniła się z Hurrem. Sułtanka bardzo chciała jej pomóc w ucieczce z Bali Beyem. Aybige zgodziła się. Plan jednak nie wyszedł - Malkocoglu miał zostać stracony, ale Książę w ostatniej chwili wstrzymał egzykucje. Dziewczyna wróciła na Krym, a Bali Bey do swojej ojczyzny - tego jednak nie pokazało TVP1, w telewizyjnej wersji wątek się urwał. Aybige już więcej nie pokazuje się w serialu. 

Wygląd 

W serialu gra ją aktorka turecka aktorka Ezgi Eyuboglu. Aybige na początku serialu ubiera się jak chłopak i nosi spodnie, co nie było codziennością w szesnastym wieku. Później częściej ubiera się w suknie. 

Galeria