FANDOM

Efsun Hatun
Efsun
Pochodzenie Chorwacja, Belgrad
Data i miejsce urodzenia ok. 1515. Belgrad, Chorwacja (najprawdopodobniej)
Data i miejsce śmierci ...

Efsun Hatun (Nora) — kiedyś była strażniczką komnaty Hurrem, później została faworytą księcia Mustafy. Miała dać mu dziecko, ale przez wykrwawienie się zmarła. Jest postacią fikcyjna.

Historia

Początkowo służba u Hurrem

Nie wiadomo, w jaki sposób Nora przybyła do haremu sułtana Sulejmana. Kiedy już tam była, wybrano ją do pilnowania komnaty sułtanki Hurrem. Po pewnym czasie nałożnice z haremu zaatakowały Hurrem w wyniku czego żona sułtana miała oszpeconą twarz. Po całym wydarzeniu Hurrem udała, że ją wyrzuca ze służby za to, że dopuściła do tego, że zbuntowane kobiety weszły do jej komnaty, w rzeczywistości jednak Nora nadal służyła Hurrem. Z rozkazu sułtanki trafiła do haremu księcia Mustafy, Hurrem chciała wykorzystać Norę by zawładnąć księciem.

Faworyta księcia Mustafy

Została wybrana do alkowy przez Mahidevran. Czekając na księcia zasnęła. Spodobała się jednak księciu i została jego faworytą. Niebawem książę nadał jej nowe imię - Efsun, a kobieta na polecenie Hurrem w tym samym momencie przyjęła islam. Na rozkaz Hurrem miała początkowo zawładnąć umysłem Mustafy, później jednak Hurrem kazała jej otruć i zabić Mustafę. Efsun wahała się, dolała jednak trucizny do jedzenia księcia. W ostatniej chwili zrezygnowała. Gdy Mustafa wypił zaledwie łyżkę trucizny Efsun go zaczęła całować i kopnęła stół z jedzeniem. Nie chciała zabić Mustafy, ponieważ go pokochała i zrezygnowała ze służby u Hurrem.

Ciąża i śmierć

Kiedy zaszła w ciążę, a matka księcia dowiedziała się o dziecku i o służeniu Hurrem, postanowiła usunąć dziecko, ciąża Efsun była zakazana, ponieważ książę nie objął we władanie żadnej prowincji. Z powodu silnego krwotoku Nora zmarła. Umierając zdradziła księciu, że Hurrem chciała go zabić posługując się nią(Efsun).

Ciekawostki

  • Jej imię nadane przez Księcia Mustafę oznacza tajemniczość.
  • Powiedziała Księciu Mustafię że Sułtanka Hurrem chciała go otruć.
  • Była drugą faworytą Księcia Mustafy, ale pierwszą ukochaną księcia.
  • Została pochowana przez księcia Mustafę; książę własnoręcznie wykopał jej grób.