FANDOM

Enzo Efendi
ENZO
Tytuł Efendi
Pochodzenie Wenecja
Status Kupiec
Data śmierci ok. 1604 r.
Rodzina

Sułtanka Kosem (córka) Jasmin Hatun (córka)

Religia Chrześcijanin
Aktor Zeljko Erkıç

Enzo Efendi — kupiec włoskiego pochodzenia, ojciec Sułtanki Kosem oraz Jasmin Hatun. Zmarł w ok. 1604 r. w wyniku intrygi Sułtanki Safiye.

Biografia

Enzo pochodził z weneckiej rodziny. Zajmował się handlem. W pewnym okresie swojego życia poznał i ożenił się z kobietą z Grecji, która urodziła mu dwie córki - Anastazję oraz Jasmin.

W 1603 r. starsza z jego córek została porwana przez osmańskich korsarzy. Jakiś czas później Enzo wyruszył na jej poszukiwania. Przybył do Konstantynopola gdzie podczas buntu ludu usłyszał znajdującą się na dziedzińcu pałacu Topkapi Anastazję. Poprosił jednego z pałacowych strażników by wręczył dziewczynie pierścień jej matki i umożliwił im spotkanie się. Enzo został pojmany przez Nasipa oraz ludzi sułtanki Safiye, którzy pobili go i zamknęli w jednym z pałacyków.

Safiye obiecała Anastazji, że uwolni jej ojca pod warunkiem, że dziewczyna przekona sułtana by nie odsyłał babki z Topkapi. Mimo iż Anastazja uczyniła to czego oczekiwała sułtanka, Safiye nie dotrzymała obietnicy i rozkazała Nasipowi otruć Enza. Mężczyzna zmarł w ramionach córki w ok. 1604 r.