FANDOM

FTAMTA

Fatma Hatun — to służąca sułtanki Mahidevran i nałożnica księcia Mustafy. Przyjaciółka Fidan Hatun.

Opis

Początki

Nie jest znana data narodzin Fatmy Hatun ani okoliczności pojawienia się jej w haremie sułtana Sulejmana.

Oszpecenie Hurrem

Fatma od momentu pojawienia się w pałacu była bardzo odważna i niedługo później wszczęła bunt przeciwko sułtance Hurrem. Postanowiła razem ze swoją przyjaciółką Fidan i innymi niewolnicami podpalić twarz sułtanki.  

Kara

Fidan

Przyjaciółka Fatmy i służąca Mahidevran-Fidan hatun

Mimo, że Fatma oszpeciła twarz sułtanki Hurrem nie została stracona. Skończyło się tylko chwilową karą, jaką dostała od sułtanki Valide Ayse Hafsy. Na tym jednak się nie skończyło. Po pewnym czasie Hurrem zdecydowała się oszpecić twarz Fatmy, w taki sam sposób, w jaki wcześniej ona zrobiła to z nią.  

Faworyta księcia Mustafy

Z czasem Fatma Hatun zabiegała o to, by dostać się do alkowy księcia Mustafy. Z czasem jej się to udało. Początkowo nie wyjechała z księciem do prowincji, wyjechała dopiero później. Tam Fatma Hatun zaszła z księciem Mustafą w ciążę. Znienawidziła innej faworyty, Mustafy, Heleny Hatun. Niebawem urodziła syna - księcia Sulejmana. Jej dziecko jednak szybko zmarło na ospę. Sułtanka Mahidevran postanowiła wysłać Fatmę do lecznicy, ta jednak wcześniej popełniła samobójstwo poprzez powieszenie się.