FANDOM

Hülya Avşar - turecka aktorka, piosenkarka, felietonistka, projektantka mody oraz edytorka magazynów. Jest również profesjonalną tenisistką i pływczką. W 1983 wygrała turecki konkurs piekności zykując tytuł "Królowej Piękna" jenakże tytuł straciła gdy organizatorzy dowiedzieli się, że była zamężna przez krótki okres czasu.

Biografia

Hulya urodziła się w Edremit 10 października 1963 roku. Jej ojciec Celal Avşar jest z pochodzenia Kurdem, a jej matka Emral Avşar pochodzi z Turcji. Ma siostrę o imieniu Helin. Podczas telewizyjnego talkshow którego była prwoadzaca powiedziała, że jej kurdyjskie imię to Malakan. Ukończyła Ankara Cumhuriyet Lisesi została profesjonalna pływczką dla DSI. W 1982 wraz z rodziną przeprowadziła się do Istambułu. W 1983 wzięła udział w konkursie piekności organizowanym przez magazyn Bulvar i go wygrała tym samym uzyskując tytul Tureckiej Królowej Piekności. Jednakże organizatorzy dowiedzieli się że była zamężna przez krótki okres czasu i unieważnili jej wygraną. W tym samym roku zadebiutowała jako aktorka w filmie Haram. Do dnia dzisiejszego wystapiła w ponad 70 filmach i wygrała nagrodę Moscow International Film Festival w kategorii najlepsza aktorka. Wydała również 8 albumów i 2 single oraz ma na koncie międzynarodową trasę koncertową. W roku 2000 wygrała nagrodę dla najlepszej wokalistki przyznanej przez TV Kral. Była felietonistką magazynu Günaydın oraz edytorką miesięcznika Hülya. Stanowisko to piastowała przez 8 lat. W 2001 roku wygrała turniej tenisowy organizowany przez TED. Jest również osobą telewizyjną, w latach 2011-2013 była trenerką w 2 edycjach programu The Voice. Zasiadła również przy ławie sędziów w tureckiej wersji programu Mam Talent. Jest założycielką luksusowej tureckiej marki odzieżowej by H.

Życie prywatne

W 1979 Avsar wyszła za studenta inżynierii Mehmeta Tecirli, jednak niedługo potem paraz rozwiodła się. Jej drugie małżeństwo miało miejsce w roku 1997, jej mężem wówczas został Kaya Çilingiroğlu; para rozstała się w roku 2005 kończąc małżeństwo rozwodem. Z tego związku pochodzi jej jedyne dziecko, córka Zehra. W latach 2007-2010 spotykała się z dawnym piłkarzem i posiadaczem Europejskiego Złotego Buta Tanju Çolakiem.

Nagrody

  • 1983 Zwyciężczyni tureckiego konkursu piekności
  • 1993 Moscow International Film Festival - nagroda w kategorii najlepsza aktorka
  • 2000 Kral TV - nagroda w kategorii najlepsza wokalistka

Dyskografia

Albumy

  • Her Şey Gönlünce Olsun (13 czerwca 1989)
  • Hatırlar mısın? (1 października 1990)
  • Hülya Gibi (20 października 1991)
  • Dost Musun Düşman Mı? (18 marca 1993)
  • Yarası Saklım (27 grudnia 1995)
  • Hayat Böyle (czerwiec 1998)
  • Aşıklar Delidir (10 maja 2002)
  • Haute Couture / Kişiye Özel (październik 2009)
  • Aşk Büyükse (5 października 2013)

Single

  • Sevdim (kwiecień 2000)
  • Geçmiş Olsun (sierpień 2011)

Seriale Telewizyjne

Galeria