FANDOM

Książę Cihangir
Cihangir
Tytuł Książę
Przynależność Dynastia Osmanów
Data urodzenia 9 grudzień 1531
Data śmierci 27 listopad 1553
Ojciec Sułtan Sulejman
Matka Sułtanka Hürrem
Rodzeństwo Książę Murad (syn Gülfem)
Książę Mustafa (syn Mahidevran)
Książę Mehmed (syn Hürrem)
Sułtanka Mihrimah (córka Hürrem)
Sułtan Selim II (syn Hürrem)
Książę Bayezid (syn Hürrem)
Sułtanka Raziye (córka Nazenin)
Religia Islam
Aktor Aybars Kartal Özson (kilkuletni książę)
Tolga Sarıtaş (dorosły książę)
Faworyty ? (nieznana z imienia)

Książę Cihangir (ur. 1531, zm. 1553) — najmłodszy syn Sułtana Sulejmana i ostatnie dziecko Sułtanki Hürrem. Był bardzo zdolnym i pilnym księciem oraz dobrym strategiem; od najmłodszych lat bardzo chorowity i wrażliwy. Zmarł po przedawkowaniu opium.

Biografia

Wczesne dzieciństwo

1359806

Cihangir krótko przed zabiegiem

Książę Cihangir urodził się w 1531 r. w Pałacu Topkapı jako ostatnie dziecko Sułtanki Hurrem i najmłodszy syn Sułtana Sulejmana. Około rok po swoich narodzinach pojawiły się u niego objawy tworzenia się garba. Jasnowidz, wezwana przez Hürrem, stwierdziła, że stan Cihangira jest karą za popełnione przez jego bliskich grzechy.

Nadworny medyk Yasef Efendi zarządził przeprowadzenie terapii mającej na celu zmniejszenie bólu pleców oraz zachodzenia na siebie kości. Podczas zabiegu obecni byli Ibrahim Pasza, Książę Mustafa oraz Sułtan Sulejman. Na niedługo potem w haremie pojawiła się Firuze Hatun, którą książę Cihangir bardzo polubił. Uwielbiał, jak Firuze robiła mu masaż. Kiedy Hurrem się dowiedziała, że Firuze jest faworytą sułtana sułtanka Mihrimah bez zgody matki wzywała Firuze, by go masowała(robiła to tylko ze względu na Cihangira). W pewnym momencie, gdy Cihanir był dzieckiem odbyła się ceremonia jego obrzezania.

4 sezon

Około 1544 r. miało miejsce zaprzysiężenie Księcia Cihangira do Janczarów. Z tej okazji do Konstantynopola ze swoich sandżaków przyjechali wszyscy jego bracia. Cihangir bardzo stresował się uroczystością. Przed ceremonią jego ojciec wręczył mu zrobiony przez siebie pierścień w kształcie głowy lwa. Kiedy książę zapomniał słów przysięgi Sułtan Sulejman, ku zdziwieniu wszystkich obecnych na uroczystości, wyrecytował resztę formuły razem z synem.

Przez kolejne lata Cihangir mieszkał w pałacu Topkapi. Nigdy nie został wysłany do żadnej prowincji, by sprawować tam rządy. Raz zdarzyło mu się odwiedzić brata Bayezida w Kutahyi. Cihangir zakochał się w swojej kuzynce, Huricihan, którą jednak kochał także Bayezid i to właśnie Bayezida wybrała Huricihan. Był bardzo związany ze swoim najstarszym bratem - księciem Mustafą. Pewnego razu poprosił swojego ojca, by zabrał go na wojnę. Pomysł ten nie spodobał się sułtance Hurrem, mimo to Sulejman zabrał syna na wojnę. Przed wyprawą sułtanka Hurrem nie chcąc, by jej syn wyruszył wysłała mu nałożnicę, która jednak gapiła się w lustrze na garb Cihangira, w wyniku czego ten ją wypędził ze swojej komnaty. W czasie wyprawy ze względu na stan zdrowia chłopak musiał jednak wrócić do Topkapi. Po pewnym czasie Cihangir znów zdecydował się wyruszyć na wojnę - tym razem nie zrobił tego jednak dla satysfakcji. Zrobił to ze względu na Mustafę, który został niesłusznie oskarżony o zdradę(wrobili go Mihrimah, Hurrem i Rustem Pasza). Próbował chronić brata. Sulejman obiecał Cihangirowi, że nie zabije Mustafy, jednak kłamał. W momencie egzekucji kazał Selimowi zabrać Cihangira na polowanie. Po śmierci Mustafy Cihangir załamał się. Miał bóle, na które jedynym lekiem było opium. W wyniku tego Cihangir zobaczył piękną kobietę. Książę uzależnił się od opium i umarł.

Charakter

Cihangir kochał sztukę. Był pilny, inteligentny i miły.

Relacje

Zakochał się w Huricihan. Ona jednak nie odwzajemniła uczucia, kochała Bayezida.

Najbardziej z rodzeństwa miłował Księcia Mustafę. Mówił, że przy nim nie czuł się inny, nie czuł się przeszkodą. Wspierał go w dążeniu na tron. Bardzo przeżył jego śmierć. Zmarł w tym samym roku. Historycznie popełnił samobójstwo z żalu.