FANDOM

Izabela Fortuna
Izabelafortuna
Rodzice Prawdopodobnie Jan II Kastylijski i Izabela Aviz
Pochodzenie Hiszpania

Księżniczka Izabela Fortuna — hiszpańska księżniczka. Postać była inspirowana Izabelą I Kastylijską, królową Kastylii i Leonu. Niemożliwe jest, żeby rzeczywiście była nałożnicą Sulejmana, ponieważ prawdziwa księżniczka Izabela zmarła w 1504 roku (Sułtan urodził się osiem lat wcześniej).

Historia

Gdy Izabela płynęła statkiem, porwali ją tureccy piraci. Księżniczka nie umiała mówić po turecku, więc z wszystkimi musiała rozmawiać przez służącą lub IbrahimaSułtan był zawsze dla niej bardzo miły, nawet podarował jej stół, ponieważ Izabela miała problemy z jedzeniem po turecku. Mimo to, księżniczka nadal uważała go za barbarzyńcę. Pewnego dnia zazdrosna o to, że Sulejman tak często odwiedza Izabelę, Hurrem wpuściła jadowitego węża do komnaty, w której siedziała księżniczka. Wąż ukąsił w nogę, ale sułtan ją uratował, wysysając jad. Dziewczyna po jakimś czasie wyzdrowiała. Była bardzo wdzięczna Sulejmanowi za uratowanie jej życia. Gdy dowiedziała się, że sułtanka jest jeszcze bardziej zazdrosna, postanowiła o niego powalczyć i dołączyła do haremu sułtana. 

08

Konflikt z Hurrem

Izabela zaskarbiła sobie przyjaźń MahidevranSułtanki Hafsy i Hatice. Za to bardzo nie przypadła do gustu Hurrem, która była bardzo zazdrosna o Sulejmana. Zaproponowała księżniczce ucieczkę - jednak znalazł ją Ibrahim. Hurrem zaczęła się często kłócić z Izabelą, najbardziej rozzłościła ją, gdy powiedziała, że ty jesteś tylko niewolnicą, a ja - księżniczką. Postanowiła więc (z pomocą Gul Agi) zabić swojego wroga. 

Po kilku nieudanych próbach, sułtance w końcu udało się zniszczyć Izabelę, wkładając jej worek na głowie i wrzucając do Bosforu. Sprawa księżniczki z czasem ucichła i wszyscy o niej zapomnieli, a Hurrem kolejna intryga uszła na sucho. 

Wygląd

Izka 2

Księżniczka w pożarze.

W serialu Izabelę zagrała aktorka i modelka Melike Ipek Yalowa. Uroda księżniczki była bardzo oryginalna i dzięki temu odróżniała się od innych nałożnic Sulejmana. 

Ciekawostki

  • Izabella Fortuna to historyczna postać,ale nigdy nie spotkała się z sułtanem Sulejmanem,gdyż urodziła się wiele lat wcześniej.
  • próbowała popełnić samobójstwo