FANDOM

Leo — malarz pochodzący z Krymu. Był z wzajemnością zakochany w Aleksandrze, a gdy została porwana przez tatarów, szukał jej aż do Konstantynopola. Udało mu się odnaleźć ukochaną, ale ona zaczęła już nowe życia jako Sułtanka Hürrem. Udało mu się z nią skontaktować, ale ich zakazaną znajomość odkrył Wielki Wezyr Ibrahim Pasza, który podał im truciznę i kazał wybrać kto z nich ma zginąć. Leo zadecydował, że to on musi to zrobić i połknął truciznę, po czym umarł w agonii. Jego ciało zostało później wrzucone do morza.

Biografia

Wczesne życie

Około 1520 był zakochany w córce popa miejscowej Cerkwi, Aleksandrze, która również go kochała i byli ze sobą szczęśliwi. Leo chciał, żeby jej ojciec udzielił im ślubu. Prawdopodobnie już wtedy zajmował się malarstwem.

Porwanie ukochanej

LeonTetarzy

Podczas najazdu Tatarów.

Podczas jednego z nabożeństw w Cerkwi, w którym Leo i Aleksandra brali udział, doszło do ataku Tatarów. Najeźdźcy porwali dziewczynę i na jej oczach zabili jej rodzinę. Leo, który uszedł z życiem, od tamtej pory poszukiwał ukochanej.

Przybycie do Konstantynopola

Poszukiwania doprowadziły go do stolicy Imperium Osmańskiego, gdzie poznał Nasuha Efendiego. Dzięki Nasuhowi poznał też Ibrahima Paszę. Wielki wezyr chciał, aby malarz stworzył obrazy w jego pałacu. Oprócz tego, Leon miał namalować dzieło przedstawiające Hürrem i Sulejmana

Zlecenie namalowania obrazu

W sułtance rozpoznał swoją ukochaną, jednak serce dziewczyny, jak sama twierdziła należało do Sulejmana. Roksolana nie była zadowolona z pobytu Leona w stolicy, kazała mu wracać na Krym, ten jednak pozostał w Konstantynopolu.

Śmierć

Wkrótce Nigar zdradziła Hürrem i dostarczyła Ibrahimowi dziennik Leona (w którym były opisane jego uczucia, jakie malarz żywił do dawnej Aleksandry). Wielki wezyr zamknął mężczyznę w lochu, a Hürrem zaprosił do pałacu i kazał zjeść jednej osobie zatrute owoce. Leon zjadł owoce, po czym zmarł, jego ciało zostało wrzucone do morza, a Ibrahim ukrył prawdę mówiąc, że mężczyzna wrócił na Krym.