FANDOM

Malkoçoğlu Balı Bey - bej i żołnierz Imperium Osmańskiego, postać historyczna.

Bali Bey
37ee931c2d05c15ea8859e004a938a2b
Data urodzenia i śmierci 1495 - 1548
Rodzina Malkoçoğlu Yaya Pasha [ojciec]
Tytuły szambelan, wezyr
Aktor Burak Özçivit

Opis 

Bali Bey pojawia się w drugim sezonie. Walczył w bitwie pod Mohaczem, z Sułtanem i Ibrahimem Paszą. Był bardzo dobrym wojownikiem, przez jakiś czas ulubieniec Sulejmana. 

Związek z Armin 

Jego pierwszą miłością była Armin. Obronił ją w niebezpieczeństwie i od razu się zakochał, w przeciwieństwie do dziewczyny. Dużo czasu chodził za nią z Matrakczym Nasuhem. Ojciec Armin za każdym razem go przeganiał. Dziewczyna powoli zaczynała sie przekonywać do Bali Beja. Pewnego dnia ją porwał, a ojciec Armin zgłosił to do wielkiego wezyra Ibrahima Paszy, który kazał ją oddać do domu. Jakiś czas później Armin cięzko zachorowała, lekarz stwierdził dżumę, której była wtedy epidemia. Ojciec dziewczyny uznał, że to z tęsknoty i pozwolił spotykać jej się z Malkoczoglu. Para szybko wzięła ślub. Niestety, Armin umarła następnego dnia. 

Związek z Aybige 

Sułtanka Matka kazała przywieźć do pałacu swoją bratanicę, Aybige Hatun. Bali Beyowi przypadła rola pilnowania jej. Od początku nie darzyli się sympatią, Aybige uważała go za gbura, Malkoçoğlu też za nią nie przepadał. Bratanica sułtanki Hafsy zaczęła się przyjaźnić z Hurrem, która powiedziała, że Bali Bey rzeczywiście jest bardzo miły i "trzeba żyć z nim w zgodzie". Tak sułtanka przekonała Aybige, która niedługo później zaczęła czuć coś do Malkoçoğlu, tak samo jak on. Aybige chciała koniecznie wrócić na Krym, ale nie rozstawać się z Bali Beyem. Hurrem wymyśliła plan ucieczki, który się niestety nie powiódł. Tak zakończył się związek Aybige z Bali Beyem.