FANDOM

Malkoçoğlu Balı Bey - bej i żołnierz Imperium Osmańskiego, postać historyczna.

Bali Bey
37ee931c2d05c15ea8859e004a938a2b
Data urodzenia i śmierci 1495 - 1548
Rodzina Malkoçoğlu Yaya Pasha [ojciec]
Tytuły szambelan, wezyr
Aktor Burak Özçivit

Opis 

Początki

Bali Bey pojawia się w drugim sezonie. Walczył w bitwie pod Mohaczem, z Sułtanem i Ibrahimem Paszą. Był bardzo dobrym wojownikiem, przez jakiś czas ulubieniec Sulejmana. 

Związek z Armin

Jego pierwszą miłością była Armin. Obronił ją w niebezpieczeństwie i od razu się zakochał, w przeciwieństwie do dziewczyny. Dużo czasu chodził za nią z Matrakczym Nasuhem. Ojciec Armin za każdym razem go przeganiał. Dziewczyna powoli zaczynała sie przekonywać do Bali Beja. Pewnego dnia ją porwał, a ojciec Armin zgłosił to do wielkiego wezyra Ibrahima Paszy, który kazał ją oddać do domu. Jakiś czas później Armin ciężko zachorowała, lekarz stwierdził dżumę, której była wtedy epidemia. Ojciec dziewczyny uznał, że to z tęsknoty i pozwolił spotykać jej się z Malkoczoglu. Para szybko wzięła ślub. Niestety, Armin umarła następnego dnia. Bali Bey pochował ukochaną kobietę. 

Szambelan

Po śmierci Armin sułtan Sulejman mianował Bali Beya swoim szambelanem. W międzyczasie Bali Bey był obiektem miłości sułtanki Mihrimah.

Związek z Aybige

Sułtanka Matka kazała przywieźć do pałacu swoją bratanicę, Aybige Hatun. Bali Beyowi przypadła rola pilnowania jej. Od początku nie darzyli się sympatią, Aybige uważała go za gbura, Malkoçoğlu też za nią nie przepadał. Bratanica sułtanki Hafsy zaczęła się przyjaźnić z Hurrem, która powiedziała, że Bali Bey rzeczywiście jest bardzo miły i "trzeba żyć z nim w zgodzie". Tak sułtanka przekonała Aybige, która niedługo później zaczęła czuć coś do Malkoçoğlu, tak samo jak on. Aybige chciała koniecznie wrócić na Krym, ale nie rozstawać się z Bali Beyem. Hurrem wymyśliła plan ucieczki, który się niestety nie powiódł. Tak zakończył się związek Aybige z Bali Beyem. Gdy sprawa wyszła na jaw, książę Mustafa(który miał zostać mężem Aybige), od którego zależał los Bali Beya skazał go na śmierć, tuż przed egzekucją Mustafa zdecydował się darować Bali Beyowi życie. Ostatecznie skończyło się wygnaniem. 

Powrót do Stambułu

Po pewnym czasie Bali Bey powrócił do Stambułu i znów był jednym z ludzi, którzy byli blisko sułtana Sulejmana. Zakochał się w kolejnej dziewczynie, z rozkazu Sulejmana musiał jednak z nią zerwać. Nadal przyjaźnił się z Matrakci Nasuhem Efendim. Kiedy sułtanka Hurrem została porwana, torturował jednego z ludzi, którzy maczali w tym palce. Później pojechał tropem sułtanki, odnalazł ją i przywiózł z powrotem do Topkapi. W międzyczasie nadal kochałą się w nim sułtanka Mihrimah. W pewnym momencie wściekła się na niego, bo usłyszała, że jak dla niego nadal jest dzieckiem. Odrzucił miłość sułtanki. W międzyczasie raz przywiózł Mihrimah do Edirne - do wygnanej matki.

Dalsze losy

Po odejściu od służby u sułtana Sulejmana Bali Bey miał żonę i dzieci. Zdarzyło mu się raz wysłać list do księcia Mustafy.