FANDOM

Matrakczy Nasuh Efendi
Nasuhefendi
Data urodzenia 1480
Data śmierci 1564
Pochodzenie Bośnia
Matrakczy Nasuh Efendi (właść. Nasuh bin Karagöz bin Abdullah el-Visokavi el-Bosnavî) - żołnierz Sulejmana i najlepszy przyjaciel Bali Beya i Ibrahima Paszy. Jego przydomek Matrakczy uzyskał dzięki swoim umiejętnością w grze w matrak, którą sam wymyślił.

Historia

Narodziny

Nasuh Efendi urodził się w Bośni. Nie są znane fakty z jego wczesnego życia. Nie wiadomo również, w jaki sposób stał się bliskim przyjacielem Ibrahima Paszy oraz sułtana Sulejmana.

1 sezon

Nasuh od początku serialu był najlepszym przyjacielem Ibrahima. Wpadł też w łaskę u sułtana Sulejmana. Nasuh Efendi grał z padyszachem w matraka oraz wyjeżdżał z nim na wojny. Gdy znalazł ,,mężczyznę", który spadł z dachu szybko zorientował się, że to kobieta i pomógł Victorii dostać się do haremu Sulejmana. Z czasem zakochał się w Victorii/Sadyce, co ona zauważyła. Kobieta nigdy nic nie czuła do Nasuha. Po pewnym czasie poznał również krymskiego malarza, Leona(dawnego ukochanego Hurrem), z którym się zaprzyjaźnił. Po pewnym czasie, gdy zdrada Sadyki wyszla na jaw, Nasuh Efendi na rozkaz Ibrahima Paszy musiał ją utopić. Zrobił to z wielkim trudem. Jako, że to on wprowadził Victorię do haremu Sulejmana, groziła mu kara śmierci, uratował go jednak Ibrahim. 

2 sezon

Matrakci Nasuh Efendi nadal wyjeżdżał z sułtanem Sulejmanem na liczne wojny. Poznał również Bali Beya, z którym szczerze się zaprzyjaźnił. Później na polecenie sułtanki Hatice wziął ślub z Nigar. Wcześniej jednak Ibrahim powiedział mu, że kocha Nigar, a nie Hatice i kazał Nasuhowi rozwieść się z Nigar w noc poślubną. Nasuh to zrobił, jednak prawda była skrywana. On jako jeden z niewielu wiedział o związku Ibrahima Paszy z Nigar Kalfą. Podczas gdy jego była żona spotykała się z Ibrahimem w sekretnym domu, Matrakczy siedział w tawernie. Gdy Nigar zaszła w ciążę z Ibrahimem, Nasuh Efendi powiedział Hatice, że to jego dziecko, chociaż Hatice wiedziała już o rozwodzie Nasuha i Nigar, a jako powód rozwodu Nasuh powiedział, że Nigar mu nie mogła dać dzieci. Gdy pasza zobaczył, w jakim stanie jest Nasuh, kazał mu przestać się upijać w tawernach i wracać do domu.Jego przyjaciel odpowiedział, że tutaj jest jego dom.

3 sezon

Nasuh Efendi nadal przyjaźnił się z Ibrahimem Paszą. Wyjawił również Nigar prawdę o jej dziecku(Nigar od początku myślała, że jej córka urodziła się martwa). Po śmierci Ibahima Paszy wysłał jego córkę, Esmanur do rodziny Ibrahima oraz pochował Ibrahima na rozkaz Sulejmana. Wciąż przyjaźnił się z Bali Beyem.

4 sezon

W 4. sezonie Nasuh Efendi nie odgrywał już jakieś bardzo wielkiej roli. Przyjaźnił się z księciem Bayezide, - synem Sulejmana i Hurrem. Po pewnym czasie został wysłany przez Sulejmana do Manisy i Kutahyi, by sprawdzić, jak rządzą książęta. Po powrocie zataił przed Sulejmanem prawdę o tym, jak rządził Selim. Gdy prawda się wydała został wygnany przez sułtana Po pewnym czasie spisał życiorys Sulejmana, a w końcu zmarł.