FANDOM

Mehmet Günsür
2rrrzlw
Data i miejsce narodzin 8 maja 1975 w Stambule
Narodowość Turecka (pochodzenie tatarskie)
Zawód Aktor filmowy i model
Żona: Katerina Mongio ( od 2006 roku)
Dzieci -Ali Günsür
Cloe Günsür
Maya Günsür
Wzrost 178 cm
Zamieszkały Rzym, Włochy
Lata aktywności publicznej/zawodowej od 1989 roku
Postać grana w serialu "Wspaniałe Stulecie" Książę Mustafa

Mehmet Günsür (ur. 8 maja 1975 w Stambule) - turecki model oraz aktor filmowy. Urodził się w bogatej arystokratycznej rodzinie. Jego ojciec Teomana Beya jest fizykiem kwantowym a matka Sibel Hanım była wykładowcą na uniwersytecie. Siostra Zeynep jest choreografką nowoczesnego baletu. Zamożna rodzina dbała o jak najlepsze wykształcenie i rozwój syna. Mehmet to przedstawiciel typowej tureckiej złotej młodzieży. Jako 4-latek Mehmet zaczął grać w tenisa i uczył się jeździć na nartach.Od siódmego roku życia występował w reklamach, a gdy miał lat 12, dostał pierwszą rolę w filmie fabularnym. Żył jak w bajce.

Największa sławę przyniosła mu rola księcia Mustafy w Tureckim hicie eksportowym, serialu "Wspaniałe Stulecie".

Rozwój i wykształcenie

Skończył studia na wydziale reklamy Uniwersytetu Marmara, ale ani dnia nie przepracował w tym zawodzie. Założył zespół rockowy, w którym grał na perkusji i śpiewał. A w filmach i serialach występował niejako przy okazji.

Jako 23-latek zagrał dużą rolę w filmie Łaźnia turecka. Dostał za nią nagrodę dla najbardziej obiecującego aktora.

Sddefault

Młody Mehmet Günsür w filmie pt. "Turecka łaźnia" tur. "Hamam"

W 2003 roku podczas Festiwalu Filmowego w Antalyi otrzymał Nagrodę Specjalną Jury za rolę Nihata w O simdi Asker (2003).

Gdy zdobył w Turcji sporą sławę wyjechał do Włoch. Pierwszy raz zachwycił się Italią, gdy miał 4 lata i pojechał tam z rodzicami na narty. Nigdy tych chwil nie zapomniał. Szybko nauczył się języka włoskiego, chodził do włoskiego liceum w Istambule. 12 lipca 2006 roku ożenił się z reżyserką filmów dokumentalnych Kateriną Mongio, ma troje dzieci.

Największą popularność zyskał grając w serialu "Wspaniałe Stulecie" postać dorosłego, najstarszego syna Sułtana Sulejmana - Księcia Mustafę. Na czas kręcenia serialu przeniósł się ponownie do Turcji. Obecnie mieszka z rodzina we Włoszech.

Tumblr mwnjhjgQP61s4pr6ko3 250

Mehmet Gunsur jako Książę Mustafa

Mehmet-gunsur-3

Mehmet Günsür - model.

4152e95304e797a7e28786c238c478ac k

Mehmet Gunsur - prywatnie, na planie filmowym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki