FANDOM

Sumbul Aga - zarządca haremu Sułtana Sulejmana.

A567

Opis

Wierny poddany haremu i przyjaciel Hurrem. Znany był z dziwnych wydawanych dźwięków, oraz komicznych ruchów. Od początku nie przepadał za Gul Agą.

Historia

Początki

Nieznana jest data ani miejsce urodzenia Sumbul Agi. Wiadomo, że w pewnym momencie swojego życia został oddzielony od rodziny, porwany i trafił do haremu sułtańskiego. Biorąc pod uwagę fakt, że Sumbul był już w haremie, gdy na tronie zasiadał Sulejman, musiał on być już tam co najmniej za czasów Selima I Groźnego.

Kolejne lata

W początkowym okresie panowania sułtana Sulejmana i pierwszych latach w haremie Sumbul najczęściej usługiwał sułtance Valide Ayse Hafsie oraz zajmował się zarządzaniem w sprawach haremowych.

Konflikt z Gul Agą

Gdy do haremu sułtana Sulejmana przybył Gul Aga Sumbul popadł z nim w konflikt. Nie spodobała mu się dodatkowo decyzja Ayse Hafsy odnośnie tego, że Gul ma zamieszkać z Sumbulem. Po pewnym czasie Sumbul zaczął kraść Gulowi pieniądze, które ten dostał od sułtanki Hurrem. Niebawem Sumbul polubił się z jedną z kobiet, co było intrygą Gul Agi. Gul Aga ,,przyłapał" Sumbula na tym, jak pewna kobieta go głaszcze i kazał mu zwrócić pieniądze, bo w przeciwnym razie powie o wszystkim sułtance Valide. Po odejści Gul Agi Sumbul znów sam zarządzał haremem.

Służba u sułtanki Hurrem

Po śmierci sułtanki Valide Ayse Hafsy Sumbul Aga zaczął usłuiwać sułtance Hurrem. To on odkrył, że dziecko Nigar Kalfy i Ibrahima Paszy żyje(Hatice wmówiła wszystkim, że dziecko umarło). Gdy Nigar zobaczyła swoje dziecko(ale nie wiedziała, że to jej córka) Sumbul wmówił jej, że matka tego dziecka jest chora.

Kiedy Hurrem była już stara Sumbul nadal jej służył. Był jedną z dwóch osób, która od początku wiedziała, że sułtanka Hurrem podsłuchuje obrady Divanu. Niebawem zakochał się w kobiecie, która szpiegowała dla księcia Mustafy. Sumbul pod wpływem alkoholu zdradził handlarce, że Hurrem podsłuchuje obrady. W wyniku tego prawda się wydała. Hurrem początkowo wściekła na Sumbula dała mu truciznę i kazała otruć handlarkę. Zaraz po tym wydarzeniu zdecydowała się wyzwolić Sumbula. Mężczyzna na jakiś czas opuścił Topkapi.

Kawa

Po pewnym czasie Sumbul Aga powrócił odwiedzić sułtankę Hurrem i przywiózł ze sobą nowy napój - kawę. Sułtanka Hurrem jej spróbowała i kawa jej zasmakowała. Niestety niebawem picie kawy zostało zabronione przez Sulejmana. Sumbul nie zamknął interesu i powierzył ,,sklep" z kawą przyjacielowi.

Powrót do Topkapi

Przez kolejny okres czasu Sumbul Aga odwiedzał sułtankę Hurrem. Po śmierci Mustafy raz janczarzy próbowali go zabić, bo służył Hurrem(Hurrem intrygami zabiła księcia Mustafę). Po tym incydencie Sumbul wrócił na służbę do Hurrem. Wyprawił się z nią do wróżki oraz jako pierwszy po medyczce dowiedział się, że sułtanka Hurrem umiera(Sumbul znał już prawdę, kiedy sama Hurrem jeszcze jej nie znała). Po pewnym czasie Sumbul powiedział o tym Hurrem, a później Sulejmanowi, za co Hurrem go chwilowo wyrzuciła, lecz jeszcze przed śmiercią Sumbul do niej wrócił. Sumbul pomógł sułtance po raz ostatni przed śmiercią napić się kawy, która była zakazana z rozkazu sułtana Sulejmana. Przed śmiercią Hurrem dała swój pamiętnik Sumbulowi na pamiątkę.

Służba u Mihrimah

Po śmierci sułtanki Hurrem Sumbul Aga zaczął służyć sułtance MIhrimah, aż do moment, kiedy ta nie wyjechała do Edirne.

Dalsze losy

Dalsze losy Sumbula Agi pozostają nieznane. Po pewnym czasie umarł(nie było powiedziane w serialu, ale na logikę; każdy kiedyś umiera).

Ciekawostka

  • Sumbul, Mahidevran i Sulejman to jedyne postacie które pojawiły się w pierwszym i ostatnim odcinku serialu.