FANDOM

  Sułtanka Şah Huban —  sułtanka, która występowała w sezonie 3. Trzecia siostra Sulejmana. Zamieszkiwała pałac Hatice, podczas jej nieobecności. 

Sah huban
Huban sah

Historia

Początki

Sułtanka Sah Huban urodziła się jako córka sułtana Selima I Groźnego oraz sułtanki Ayse Hafsy w Manisie.. W pewnym momencie swojego życia została wydana za mąż, za Luftiego Paszę.

Śmierć matki

Sah Huban przybyła do Stambułu specjalnie na pogrzeb swojej matki, sułtanki Ayse Hafsy.

Przybycie do Stambułu

Sułtanka Sah Huban przybyła do Stambułu na zaproszenie swojej siostry, sułtanki Hatice. Oficjalnie przybyła z powodu religijnego święta ramadanu. Hatice liczyła, że Sah wesprze ją w walce z Hurrem. Początkowo Sah była bezstronna, zmieniła jednak zdanie po śmierci Ibrahima Paszy.
Sah

Sułtanka Sah

Intrygowanie

 Zaskarbiła sobie przyjaźń Nigar Hatun. W 177  odcinku porwała Bayezyda i Cihangira, by dać lekcję z Hurrem. Sułtanka Sah była bardzo niezależna - intrygowała na własną rękę i nie ufała nikomu, nawet własnej siostrze  . Od początku nie lubiła Hurrem, która chciała zostać jej najlepszą przyjaciółką, a Sah bardzo ją oszukała. Często potępiała Hatice za jej plecami. 

Konflikt z Mihrimah i wyjazd

Szybko wpadła w konflikt z Mihrimah, która zawsze stała murem za matką. Wyjechała przez szantaż córki Sulejmana, która powiedziała, że powie o wszytskich jej intrygach sułtanowi, albo sułtanka wróci z powrotem do domu. Sah poddała się i odjechała z córką do Konya. 

Dalsze losy

Dalsze lost sułtanki Sah Huban pozostają nieznane.

Ciekawostki

  • Sułtanka w rzeczywistości nie była córką Sułtanki Hafsy, ale Ayse Hatun, nałożnicy Selima I
  • możliwe że w historii miała dwie córki: Sułtankę Esmahan i Sułtankę Neslihan 
  • nazywana była księżną Manisy (miasta w którym się urodziła) 
  • była bardzo szanowana przez Sułtankę Hafsę 
  • w historii była ukochaną córką Sułtana Selima I ponieważ była najmłodszą jego córką (mogła mieć taki sam charakter jak Sułtan Selim I) 
  • historycznie lubiła Sułtankę Hurrem