FANDOM

Sułtanka Beyhan- urodzona ok.1496 roku. Najstarsza córka Sułtana Selima I i Sułtanki Ayşe Hafsy. Żona Ferhada Paszy. Matka dwójki dzieci (niepokazanych w serialu).

Sułtanka Beyhan
Superthumb
Tytuł Sułtanka
Przynależność Dynastia Osmanów
Data Urodzenia Nieznana, w serialu została jednak przedstawiona jako najstarsza córka Selima Groźnego
Data śmierci ok 1559
Ojciec Selim I Groźny
Matka Sułtanka Ayşe Hafsa
Mąż Ferhad Pasza
Dzieci W serialu jej dzieci nie są przedstawione, jednak wiadomo że je miała ich conajmniej dwoje
Religia Islam
Aktor Pınar Çağlar Gençtürk

Opis

Początki

Sułtanka Beyhan urodziła się prawdopodobnie w pałacu Topkapi jako córka sułtana Selima I Groźnego i sułtanki Ayse Hafsy.

Małżeństwo

Beyhan-0
W pewnym momencie swojego życia sułtanka Beyhan poślubiła Ferhata Paszę, którego bardzo kochała i z którym miała dzieci. Przybyła do pałacu Topkapi, gdy dowiedziała się, że Ferhat jest oskarżony o zdradę. Poprosiła matkę, by ochroniła jej męża, co się udało. Ferhat Pasza jednak nie zaprzestał wymuszania podatków, wtedy Ayse Hafsa nie zdołała go uratować. W momencie egzekucji niczego nie świadoma. Beyhan pojechała z matką do pałacu Hatice. Gdy Sulejman powiedział jej o śmierci męża Beyhan powiedziała do niego, że nie jest jej bratem, lecz władcą. Obraziła się też na matkę - Beyhan uznała, że jej matka współuczestniczyła w zbrodni.

Kolejne lata

Po śmierci męża Beyhan wyjechała i wróciła do Topkapi dopiero po śmierci swojej matki. Była dla Hatice nie tylko siostrą, lecz przyjaciółką. Wspierała siostrę, gdy Sulejman zabił Ibrahima Paszę. Po śmierci Hatice Beyhan przygarnęła do siebie dzieci siostry - bliźniaki Osmana i Huricihan.

Dalsze losy

Jej dalsze losy pozostają nieznane.