FANDOM

Sułtanka Defne wcześniej Defne Hatun — pochodząca z Wenecji nałożnica Księcia Bayezida. Zmarła wraz z synem (3 października 1561 roku) w Bursie, aby nie dać satysfakcji sułtance Nurbanu.

Opis

Początki

Defne urodziła się w Wenecji. Miała młodszą siostrę Annę.W pewnym momencie swojego życia prawdopodobnie została porwana i stała się niewolnicą.

Służba u Nurbanu

Na początku Defne szpiegowała pod przymusem dla Nurbanu (i po części Selima), gdyż chcieli zabić oni jej młodszą siostrę. Po pewnym czasie dostała od sułtanki Nurbanu rozkaz otrucia Bayezida, który wykonała niechętnie. Próbowała uciec, lecz jej się to nie udało.

Kara

Złapana sułtanka Defne nie została od razu stracona, albowiem była w ciąży. Książę Bayezid postanowił, że egzekucja odbędzie się po porodzie. W międzyczasie pozwolił jej na kontakt z Anną, którą odbił z rąk Selima. Po porodzie(Defne urodziła chłopca, Mehmeda) Bayezid jednak zrozumiał, że Defne nie próbowała go zabić z własnej woli i dlatego darował jej życie.

Dalsze losy

Niebawem sułtanka Defne przyjechała wraz z Bayezidem do Topkapi. Później ostrzegła księcia przed niebezpieczeństwem, gdy ten się skrył na perskich ziemiach. Defne kochała Bayezida.

Śmierć

Po śmierci Bayezida w Bursie Defne została zaatakowana przez sułtankę Nurbanu, która chciałą ją zabić, bo była Wenecjanką(Nurbanu usłyszała wróżbę, że Wenecjanka będzie rządzić, nie było wiadomo o jaką Wenecjankę jednak chodzi). Defne nie dała się katom - podała synowi truciznę i sama ją wypiła.
Defne-0
Defne

Sułtanka Defne, nałożnica Bayezida

Defne 2