FANDOM

Sułtanka Fatma - córka Sułtanki Ayse Hafsy i Sułtana Selima I, siostra Sulejmana. Urodzona w 1500 roku. Wróg Hurrem

Sułtanka Fatma
Sułtankafatma
Rodzina Sulejman (brat), Hatice (siostra), Beyhan (siostra), Sah (siostra), Sułtanka Ayse Hafsa (matka), Selim II (ojciec),Mihrimah (bratanica), Mustafa (bratanek), Selim (bratanek), Bayezid (bratanek), Cihangir (bratanek)
Religia Islam
Dynastia Osmanowie
Aktorka Meltem Cumbul

Historia

Urodziła się w 1500 roku jako córka Sułtanki Hafsy i Sułtana Selima I Groźnego. Była siostrą Sułtana Sulejmana. Zmarła w 1573 roku.

Przyjechała do pałacu na prośbę Mustafy i Mahidevran, razem z córką Hatice - Huricihan, by wsparła księcia w walce o tron.

Jej pierwszym mężem był Mustafa Pasza, którego przekarmiła w noc poślubną, ten zmarł. Po tym zakocha się w Elkas Mirzie, bracie szacha Tachmaspa. Byli narzeczonymi, ale Elkas został złapany przez Tachmaspa i prawdopodobnie zabity. Później Sułtan wydał Fatmę za Kara Ahmeda Paszę (Kara Ahmed Pasza był Wielkim Wezyrem). Byli w sobie naprawdę zakochani, niestety Sułtan skazał go na śmierć. Fatma nie miała dzieci.

Jak wszystkie siostry sułtana nienawidziła Hurrem. Dokuczała jej z powodu przechodzonej przez nią (Hurrem) menopauzy. Mówiła że jest niegodna sułtana. Że nie urodzi mu już więcej dziecka. Gdy Valeria rodziła, nie kazała wzywać żony sułtana, ponieważ stwierdziła, że Sułtanka jeszcze weźmie dziecko i ukryje. Wyśmiewała Hurrem, intrygowała przeciwko niej, by Sułtan ją wygnał z pałacu. Ale było z nią tak samo jak z resztą sióstr - zamiast Hurrem, Sułtan odesłał Fatmę za próbę zabicia jego żony.

Na wiki ws 2
...

Zawsze uśmiechnięta Fatma.

Fatma-0