FANDOM

Sułtanka Fatma - córka Sułtanki Ayse Hafsy i Sułtana Selima I, siostra Sulejmana. Urodzona w 1500 roku. Wróg Hurrem

Sułtanka Fatma
Sułtankafatma
Rodzina Sulejman (brat), Hatice (siostra), Beyhan (siostra), Sah (siostra), Sułtanka Ayse Hafsa (matka), Selim II (ojciec),Mihrimah (bratanica), Mustafa (bratanek), Selim (bratanek), Bayezid (bratanek), Cihangir (bratanek)
Religia Islam
Dynastia Osmanowie
Aktorka Meltem Cumbul

Historia

Początki

Urodziła się w 1500 roku jako córka Sułtanki Hafsy i Sułtana Selima I Groźnego. Była siostrą Sułtana Sulejmana. W pewnym momencie swojego życia zostałą wydana za mąż za Mustafę Paszę. Po pewnym czasie Fatma jednak zdradziła Mustafę i się z nim rozwiodła.

Przyjazd do Stambułu i ponowne zaślubiny

Niebawem sułtanka Fatma na prośbę sułtanki Mahidevran i księcia Mustafy przyjechała do Stambułu, by doprowadzić do wygnania Hurrem. Wtedy została zmuszona do ponownych zaślubin z Mustafą Paszą, którego wspierała Hurrem. Fatma nie chciała jednak, by miała go za mężą, dlatego w noc poślubną przekarmiła Mustafę doprowadzając do jego śmierci.

Ujawnienie przekwitania Hurrem i początkowe intrygi

Sułtanka Fatma szybko dowiedziała się, że Hurrem zaczęła przekwitać. Tę sprawę ujawniła publicznie. Później dokuczała Hurrem z powodu menopauzy. Mówiła, że kobieta jest niegodna sułtana. Gdy Nazenin Hatun rodziła nie kazała wzywać Hurrem, mówiąc że ta jeszcze podmieni dziecko.

Druga miłość

Niebawem sułtanka Fatma Elkas Mirzie, bracie szacha perskiego Tachmaspa z dynastii Safawidów. Byli narzeczonymi, ale Elkas został złapany przez Tachmaspa i prawdopodobnie zabity.

Kolejne małżeństwo

Niebawem sułtanka Fatma została ponownie wydana przez Sulejmana za mąż - tym razem za Kara Ahmeda Paszę. Początkowo była nastawiona do niego negatywnie, z czasem pokochała jednak Kara Ahmeda Paszę, który również intrygował przeciw Hurrem.

Wygnanie

Niebawem sułtanka Fatma zorganizowała zamach na życie Hurrem. Ujawniła, kiedy i gdzie będzie, a zbuntowany lud ją zaatakował(chcieli zemścić się za śmierć księcia Mustafy). Gdy Hurrem stanęła przed tłumem ci stanęli, jak wryci. Sprawa szybko się jednak wydała. Fatma nie wyparła się niczego przed Sulejmanem. Wściekły sułtan wygnał siostrę z Konstantynopola.

Dalsze losy

Dalsze losy sułtanki Fatmy pozostają nieznane.

Na wiki ws 2
...

Zawsze uśmiechnięta Fatma.

Fatma-0