FANDOM

Sułtanka Hümaşah — najstarsza córka sułtana Murada III i sułtanki Safiye.

Biografia

Wczesne życie

Nie wiadomo kiedy i gdzie urodziła się Humasah. W bardzo młodym wieku została wydana za bejlerbeja Egiptu, Hasana Paszę. Było to małżeństwo polityczne.

Powrót do stolicy

Humasah przyjechała do Konstantynopola na specjalne zaproszenie sułtana Ahmeda w ok. 1605 r. Zulfikar podczas ich pierwszego spotkania po przybyciu sułtanki do stolicy gdy kierowała się do komnaty Padyszacha, przypadkowo rani się nożem który trzymał w ręce. Początkowo oniemiały tego nie zauważa, aż do momentu gdy Sułtanka mówi mu że krwawi. Podarowywuje mu także zdobioną chusteczkę którą wyciąga z rękawa. Podczas pobytu w stolicy jest świadkiem otrucia Szambelana, które było zlecone przez Dervisza Paszę mające na celu wyeliminowanie świadków, którzy wiedzieli o tym że jest on zabójcą Sułtana Mehmeda III. W ostanim możliwym momencie ratuje go podając mu zawiesinę węglową która niweluje działanie trucizny, do stworzenia której wykorzystała węgiel z kominka i wodę wlewając mu ja bezpośrednio do gardła przez lejek zrobiony z kartki papieru.

ElsA

Przejęcie władzy w haremie

Avatar-0

Po śmierci Sułtanki Handan na prośbę Sułtana przejęła władze nad haremem i wszystkie obowiązki Sułtanki Matki. Fakt ten wykorzystała również w celu rozwiedzenia się z Hasanem Paszą. Jednkaże zanim dokument rozwodowy dociera do Egiptu, Bejlerbej przybyw

a do stolicy z zamiarem zmuszenia sułtanki do powrotu.

Utracenie władzy i powrót do Egiptu

Gdy Bejlerbej przybywa do stolicy i Sułtanka powiadamia go o rozwodzie ten jej grozi, że podaruje Sułtanowi Ahmedowi dziennik w którym zapisywal wszystkie jej przewinienia, przyjęte łapówki i prezenty oraz dobra wysłane do stolicy dla Sułtanki Safiye. Humasah pewnej nocy próbuje odebrać mu dziennik przeszukując jego mieszkanie lecz dowiaduje się potem że Pasza przekazał go Sułtance Kösem. Po nieudanej próbie odzyskania dziennika zostaje zmuszona do powrotu do Egiptu i porzucenia władzy w haremie oraz anulowania rozwodu.

Odnalezienie zaginionego brata

Jako pierwsza zaraz po Bulbulu Adze dowiaduje się, że Iskender jest zaginionym księciem Yahiya'ą. Zataja ten fakt przed matką aż do momentu wypuszczenia jej z wieży. Gdy Safiye powraca do Starego Pałacu Sułtanka wyjawia prawde matce o odnalezieniu brata który był uważany za martwego.

Kolejny powrót do stolicy i kolejne małżeństwo

Po Powrocie do Egiptu Hasan Pasza umiera, co najprawdopobniej jest zasługą Humasah. Po śmierci męża wraca do Konstantynopola i wychodzi po raz drugi za mąż za Zulfikara Paszę, w którym była zakochana z wzajemnością.

Sprawa Yasemin

Po ślubie z Zulfikarem Humasah pomagała matce w sprowadzeniu do haremu sułtana Yasemin Hatun - siostry sułtanki Kosem. Celem jej matki było podtruwanie sułtana przez Yasemin. Humasah początkowo o tym nie wiedziała - chciała tylko, by sułtan zajął się Yasemin, co odwróciłoby jego uwagę od Kosem. Humasah dowiedziała się o truciźnie dosyć późno, jednak zabroniła Yasemin kontynuować. W tym samym czasie również dosyć często spotykała się ze swoim potajemnym bratem Iskenderem. Zauważył to Zulfikar, w wyniku czego sułtanka powiedziała Zulfikarowi prawdę. Popełniła błąd, albowiem Zulfikar powiedział to później sułtance Kosem.

Humasah

Przed śmiercią Ahmeda

Niedługo przed swoją śmiercią sułtan Ahmed poznał prawdę o Iskenderze - dowiedział się, że jest on księciem i że jest zakochany w Kosem. Humasah błagała bratanka, by ten oszczędził Iskendera, ale ten mimo wszystko kazał zabić księcia.

Próba posadzenia Iskendera na tronie

Safiye obwiniała Humasah o śmierć Iskendera. Niebawem obie sułtanki dowiedziały się, że mający być katem Zulfikar nie zabił Iskendera. Humasah była mu za to wdzięczna. Wtedy próbowała wraz z matką posadzić brata na tronie. Nie chciała jednak przy okazji przelewu krwi - dlatego właśnie pomogła Kosem ocalić jej dzieci wypuszczając ją z komnaty, w której Kosem została zamknięta przez Safiye. Przyprowadziła Zulfikara, który udawał że chce pomagać Iskenderowi, w rzeczywistości pomagał Kosem i Zulfikar zabił Iskendera. Wtedy Humasah się z nim rozwiodła.

Końcówka pobytu z Stambule

Po śmierci Iskendera Humasah uczestniczyła też w pogrzebie matki, Safiye, która popełniła samobójstwo. Gdy umarł Zulfikar wybaczyła mu śmierć Iskendera. Próbowała ochronić sułtana Osmana, a później jego dzieci, co jednak się nie udało. Po śmierci Zulfikara wyjechała go Egiptu.
Humasahizulfikar

Sułtanka Humasah wraz z mężem Zulfikarem Paszą.

Ciekawostki

  • Sułtanka Humasah prawdopodobnie jest postacią fikcyjną.
  • Cennet Kalfa podczas jej przyjazdu do stolicy wspomina, że boi się jej nawet jej własna matka Sułtanka Safiye.
  • Sułtan Ahmed darzył ją wielkim szacunkiem, co powodowało że ulegał jej wpływom.
  • możliwe że w serialu była bezpłodna
  • Była wierna sułtanowi aż do jego śmierci, i zawsze starała się przeszkodzić matce gdy ta chciała pozbawić go życia.
  • Nie miała dzieci, przez co prawdopodobnie za wszelką cene starała się chronić dzieci bratanka, Sułtana Ahmeda