FANDOM

Images (31)

Córka Hatice Huridzihan z księciem Bayezidem

Sułtanka Hatice (ur. 1496, zm. 1538) — córka sułtanki Hafsy i sułtana Selima. Siostra Sułtana Sulejmana. Członkini rodu Osmanów. Jej mężem był Ibrahim Pasza Wielki Wezyr Państwa Osmańskiego

Historia

Młodość

9c976

Młoda Hatice

Urodziła się jako Sułtanka Imperium Osmańskiego, córka Sułtanki Hafsy i Sułtana Selima. Wychowywała się w pałacu. Jej pierwszy związek małżeński rozpadł się z powodu przedwczesnej śmierci męża. Jednak niedługo potem zakochała się w Szambelanie Sułtana , niepochodzącym z wysokiego rodu Ibrahimie.

Małżeństwo z Ibrahimem

Hatice-Sultan-muhtesem-yuzyil-magnificent-century-33078808-750-500

Hatice i Ibrahim

Ibrahim i Hatice zakochali się w sobie, lecz ukrywali swoje uczucie. Ich związek byłby mezaliansem, ponieważ pochodzili z różnych klas społecznych. Sułtanka tak bardzo zakochała się w szambelanie, iż była gotowa zrobić dla niego wszystko. Jej matka, Sułtanka Hafsa, postanowiła jednak wydać ją za mąż . Hatice nie miała odwagi jawnie się jej przeciwstawić, dlatego popadła w depresję i targnęła się na swoje życie z powodu nieszczęśliwej miłości do Ibrahima. Jej desperacja pozostała jednak w ukryciu, a kandydat na męża zmarł na nieuleczalną wówczas gruźlice. Zdesperowany Ibrahim, obawiając się Sułtana, postanowił zrezygnować z wszelkich stanowisk i opuścić Imperium Osmańskie, pozostawiając Sulejmanowi list z wyznaniem prawdy. Ten, po przeczytaniu go, nakazał zawrócić statek Ibrahima. Sułtan oburzył się , iż ma opinie aż tak nieczułego, po czym wyraził zgodę na związek swej siostry z Ibrahimem. Niedługo potem odbyły się jedne z najhuczniejszych zaślubin w historii kraju. Sułtanka matka nie była zachwycona z tego związku, ale zaakceptowała decyzję swoich dzieci. 

Niedługo później zaszła w ciążę, ale spadła że schodów poroniła. Później urodził się ich pierwszy syn, Mehmed. Gdy sulłtanka karmiła dziecko, zasnęła i przydusiła go. Rano był już nieżywy. Hatice długo nie mogła dojść do siebie, miała problemy psychiczne, próbowała się zabić i spaliła kołyskę. 

Kilka lat później urodziiła bliżniaki, Hurcihan i Osmana . Dzieci żyły do jej śmierci w pałacu, później zostały odesłane do Beyhan. W tym samym czasie była zdradzana przez męża z Nigar Kalfą. Całą prawdę po pewnym czasie poznała dzięki sułtance Hurrem 

Konflikt z Hurrem

Od początku trzeciego sezonu sułtanka Hatice i Hurrem żyły w konflikcie. Hatice wraz z Mahidevran znaleźli piękną nałożnicę, Firuze, którą wysłali do alkowy sułtana. W ten sposób chcieli sprawić ból Hurrem. Po pewnym czasie Hatice zebrała się na odwagę i wybaczyła Ibrahimowi romans z Nigar Kalfą. Z czasem przegrała bitwę z Hurrem - żona sułtana pozbyła się Firuze 

Śmierć męża

W tym samym czasie pycha jej męża, Ibrahima Paszy coraz bardziej rosła. W wyniku tego oraz intryg Hurrem sułtan Sulejman zdecydował się zabić Ibrahima Paszę, co zrobił nagle zupełnie z zaskoczenia. Hatice popadła w wielką rozpacz. Oskarżyła o wszystko Hurrem i pragnęła zemsty.

Dalszy konflikt z Hurrem

Po śmierci Ibrahima Paszy zaognił się konflikt Hurrem i Hatice. Hatice posunęła się nawet do ,,rzucenia klątwy na Hurrem". Później została dotkliwie pobita przez Hurrem, Sulejman jednak nie uwierzył, że to jego żona ją pobiła.

Trzecie małżeństwo

Niebawem Sulejman postanowił wydać Hatice ponownie za mąż - tym razem za Husreva Paszę. Hatice nie chciała tego małżeństwa. Co gorsza została wygoniona z własnego pałacu - musiała przenieść się do innego. Małżeństwo Hatice i Husreva istniało jednak tylko formalnie - oboje mieszkali w odrębnych komnatach.

Ostatnia intryga i śmierć

Po pewnym czasie Hatice znów zaatakowałą Hurrem - tym razem zleciła jej porwanie i uwięzienie w miejscu, o którym Sulejman nie miał pojęcia. Porwanie trwało co najmniej dwa lata. Kiedy Sulejman złapał sprawcę porwania Hatice popełniła samobójstwo. Wypiła truciznę, przyznała się Sulejmanowi do tego, że to ona porwała Hurrem, a potem umarła nie zdradziwszy miejsca ukrycia Haseki Sultan.