FANDOM

Sułtanka Huricihan
Tumblr mu7l60DC7K1rc2hr9o1 400
Przynależność Dynastia Osmanów
Data urodzenia ok 1530
Data śmierci ok 1555
Ojciec Ibrahim Pasza
Matka Sułtanka Hatice
Rodzeństwo Sultanzade Mehmed
Sultanzade Osman
Mąż Książę Bayezid
Religia Islam
Aktor Burcu Özberk (dorosła)
Ffffffffffffffffffffff

Bayezid po śmierci Huridzihan miał konkubinę

Sułtanka Huricihan (ur. 1530, zm. 1555) — córka Ibrahima Paszy i Sułtanki Hatice, prawowita żona Księcia Bayezida. Zabita przez Nurbanu.

Biografia

Dzieciństwo

Hurcihan​ urodziła się w 2 sezonie jako córka sułtanki Hatice i Ibrahima Paszy i była bliźniaczą siostrą Osmana.Opiekowała się nią matka. Do czwartego sezonu nie odgrywała większej roli, pojawiała się czasami. po śmierci rodziców trafiła do ciotki Beyhan.

Związek z Bayezidem

Kiedy przybyła do pałacu z powrotem, zakochał się w niej Książe Cihangir, lecz ona nie darzyła go uczuciem. Później została żoną Księcia Bayezida, swojego kuzyna, który odwzajemnił jej miłość. Małżeństwu był przeciwny Sulejman, jednak udało się do niego doprowadzić dzięki pomocy księcia Mustafy. By Lala Mustafa nie odesłał jej od Bayezida, posunęła się do tego, by zdradzić ścisłą tajemnicę księcia Mustafy - o jego małżeństwie z Mihrunisą. W wyniku tego Bayezid się na jakiś czas porządnie obraził na Huricihan, ten czas jednak po pewnym czasie minął.  Nie dała mu żadnych dzieci, lecz próbowała wszystkich sposobów. Prawdopodobnie była bezpłodna. W pewnym momencie chciała powiedzieć Sulejmanowi o swoim małżeństwie, ten już jednak wiedział wcześniej.   

Śmierć

Huricihan zmarła w czwartym sezonie na wskutek silnego uderzenia w głowę świecznikiem przez Nurbanu (żonę księcia Selima), ponieważ była przekonana, że Nurbanu zdradza Selima z Gazanferem Agą - słuą Selima. Z początku była przytomna, ale przez obrażenia umarła w lecznicy. Nie zdążyła zdradzić, kto ją zaatakował.  

Ciekawostki

  • Historycznie córka Sułtanki Hatice oraz Ibrahima Paszy miała na imię Fülane, miała siostrę, a nie brata.
  • prawdopodobnie była bezpłodna
  • była pierwszą córką Ibrahima Paszy
  • była jedną z dwóch Sułtanek, które były siostrzenicami Sułtana Sulejmana I (nie wliczając dzieci Sułtanki Beyhan)
  • umiała świetnie grać na skrzypcach; obserwowała, jak gra na nich jej ojciec, a po śmierci ojca matka. Uczyła Bayezida gry na skrzypcach, a on ją uczył malowania.
    Ukochana siostrzenica Sułtana
Huri

Dorosła Huricihan