FANDOM

  Sułtanka Mahfiruze (Rasha) — konkubina Sułtana Ahmeda i matka jego pierwszego syna, Osmana. Zginęła podczas ataku na pałac.

Biografia

Rasha trafiła do haremu sułtana Ahmeda w ok. 1604 r. Sułtanka Handan zmieniła jej imię na Mahfiruze.

Porwanie

Kiedy w pałacu wybuchła epidemia ospy okazało się, że jest w ciąży. Aby uchronić dziewczynę przed zarażeniem Handan rozkazała wywieźć ją z pałacu. W drodze jej powóz został napadnięty przez bandytów celali a ją wzięto do niewoli. Została uratowana przez Ahmeda oraz jego ludzi. W listopadzie 1604 r. przyszedł na świat ich syn Osman.

Śmierć

MahfiruzeMartwa

Martwa Mahfiruze.

Podczas ataku na Pałac Topkapi zorganizowanego przez Sułtankę Safiye dziewczyna schowała się wraz z synem w szafie swojej komnaty, jednak płacz Osmana ujawnił ich kryjówkę. Jeden z wrogich żołnierzy znalazł ją, ale w porę przybyła Cennet Hatun, która ogłuszyła przeciwnika i zabrała Mahfiruze. Gdy udało im się odnaleźć Sułtankę Kösem i Zülfikara, wrogi żołnierz podszedł Mahfiruze od tyłu i zasztyletował ją na śmierć.
MahfiruzeMartwa$Ahmed

Sułtan całuje martwą Mahfiruze.

Po wszystkim jej ciało zebrano wraz z innymi w jednej komnacie. Po powrocie Sułtan Ahmed szukając ciała Sułtanki Kösem (powiedziano mu że została stracona), natrafił na zwłoki Mahfiruze. Na pożegnanie pocałował ją w czoło i ponownie zakrył chustą.
Magfiruze osman

Mahfiruze i Osman podczas ataku na Topkapi

Ciekawostki

  • Mahfiruze jest postacią pół-fikcyjną.
  • Jest odpowiednikiem sułtanki Mahfiruz Hatice.
  • historycznie to ona była matka Księcia Bayezida i przypuszczalnie: Księcia Sulejmana, Sułtanki Hatice i Sułtanki Hanzade
  • gdyby w serialu nie zginęła podczas ataku na Pałac a w 1620 roku czy w 1610 roku to możliwe że urodziłaby Sułtanowi Ahmedowi więcej dzieci (Księcia Bayezida czy Sułtankę Hanzade).
    Mahfiruze w ciąży