FANDOM

Sułtanka Mihrunnisa
Mihrunnisa
Tytuł Sułtanka
Pochodzenie Amasyja
Data urodzenia Nieznana
Data śmierci 1553
Ojciec Hızır Pasza
Matka Nieznanana
Mąż Książę Mustafa
Dzieci Książę Mehmed
Religia Islam
Aktor Berrak Tüzünataç
Sułtanka mihrunnisa

Sułtanka Mihrunnisa

Sułtanka Mihrunnisa - ur.? zm.1553r. Była córką Barbarossy. Żona księcia Mustafy. Popełniła samobójstwo po śmierci ukochanego.

Historia

Początki

Nieznana jest data urodzenia Mihrunnisy. Urodziła się jako córka Hizir Hayderina Paszy oraz nieznanej z imienia kobiety. Nie wiadomo nic o jej dzieciństwie oraz kolejnych latach życia.

Porwanie

W pewnym momencie sułtanka Hurrem i Rustem Pasza zdecydowali się zdjąć Barbarossę ze stanowiska admirała floty wojennej. By go szantażować zlecili porwanie Mihrunnisy. Kobieta została odbita przez księcia Mustafę.

Doradca

Mihrunnisa stała się w końcu doradcą księcia Mustafy.

Ślub

Po pewnym czasie Mihrunnisa zakochała się z wzajemnością w księciu Mustafie. Za zgodą Barbarossy książę Mustafa wziął potajemny ślub z Mihrunnisą. Niestety wyjawił prawdę sułtance Huricihan, w wyniku czego prawdę później poznał sam sułtan Sulejman.

Utrata ojca

Po pewnym czasie na wskutek intrygi sułtanki Hurrem i Rustema Paszy sułtanka Mihrunisa straciła ojca, który został otruty.

Dalsze losy i ciążą

Po pewnym czasie Jastrząb otrzymał zlecenie zabicia sułtanki Mihrunnisy. Początkowo chciał to zrobić, zrezygnował jednak gdy dowiedział się, że kobieta jest w ciąży. Sułtanka mu wybaczyła i nie powiedziała o tym Mustafie. Niebawem Mihrunnisa urodziła syna, któremu Mustafa nadał na imię Mehmed(po swoim zmarłym bracie).

Ostateczna intryga Hurrem

Niebawem sułtanka Hurrem uknuła podłą intrygę - wysłała list do szacha Tahmaspa w imieniu księcia Mustafy z propozycją współpracy, a odpowiedź przekazała Sulejmanowi. Wówczas Mihrunisa zaczęła się strasznie denerwować. Wiedziała, że księciu grozi śmierć. Zleciła Jastrzębiowi odsunięcie Sulejmana od władzy i w czasie nieobecności Jastrzębia zaopiekowała się jego ,,synem" - Yusufem. Akcja ratunkowa niestety się nie udała - Musta umarł.

Dalsze losy i śmierć

Po śmierci księcia Mustafy sułtanka Mihrunnisa załamała się. Wyjechała do Bursy. Gdy zabrano jej syna, Mehmeda, Mihrunnisa była przekonana, że zabito jej dziecko(nie wiadomo co się stało z Mehmedem). Po utracie Mehmeda Mihrunnisa przyjechała do Topkapi, gdzie na oczach sułtanki Hurrem, sułtanki Mahidevran oraz całego haremu popełniła samobójstwo wbijając sobie sztylet.

596317566a1bd6d43a6ff7c6218e8cfe

Mihrunnisa z księciem Mehmetem, synem Mustafy

Ciekawostki

  • - Historycznie Hızır Pasza nie miał córki lecz syna, Hasana.
  • historyczną matką Księcia Mehmeda była Sułtanka Rumeysa
  • jest postacią fikcyjną