FANDOM

Jasmin-0

Yasemin Hatun — nałożnica sułtana Ahmeda I. Zmarła w 1616 r. OSOBA W HISTORII NIE ISTNIEJE JEST ONA WYMYSŁEM TWÓRCÓW! Siostra Sułtanki Kosem, córka Enzo Efendiego.

Biografia

Młodość

Jasminanastazja

Yasemin i Anastazja w dzieciństwie

Yasemin urodziła się na greckiej wyspie, Tinos. W 1603 r. jej starsza siostra Anastazja została porwana do haremu sułtana Ahmeda I.

Rok później jej ojciec wyruszył na poszukiwania starszej córki jednak nie dane mu było wrócić do domu. Jakiś czas później zmarła także matka Yasemin a dziewczyna została sierotą. Trafiła to weneckiego klasztoru, skąd została porwana i przez 2 lata przebywała w pałacu na Üsküdar, gdzie na zlecenie Sułtanki Safiye byłą przygotowywana na nałożnicę.

Pierwsza noc z Ahmedem

Ahmed jas

Yasemin-faworyta Ahmeda

W ok. 1616 r. została podarowana sułtanowi Ahmedowi przez jego ciotkę sułtankę Humasah. Dziewczyna od razu trafiła do alkowy władcy, gdzie spędziła noc. Rano obudziła się przed Ahmedem i narysowała go gdy ten spał. Gdy sułtan się obudził i zobaczył jej pracę, dostrzegł w niej wielki talent, dlatego kazał jej dać odpowiednie narzędzia.

W haremie

Jasmin po przybyciu do haremu trafiła na piętro faworyt. O jej przybyciu dowiedziała się konkubina sułtana, Sułtanka Kösem, która wezwała dziewczynę do siebie by ją obejrzeć i odesłała z powrotem.

Sułtanka Safiye w tajemnicy przed córką zleciła Yasemin zabójstwo Ahmeda. Dziewczyna dodała truciznę do jego lekarstwa.

Śmierć

Kiedy stan sułtana zaczął gwałtownie się pogarszać Sułtanka Kosem odkryła, że Yasemin współpracuje z sułtanką Safiye. Zleciła Haciemu zabójstwo faworyty Ahmeda. Po śmierci Yasemin Sułtanka Safiye wyznała Kosem, że dziewczyna, którą kazała zabić byłą jej siostrą.

Etymologia

Yasemin w języku tureckim znaczy jaśmin. Bülbül Aga nazwał tak dziewczynę by zrobić na złość sułtance Kosem, która bardzo lubiła te kwiaty.